måndag den 18 juni

Medborgaren

Medborgaren gavs ut för första gången år 1920, som månadsblad för Allmäna valmansförbundet. Det gör den till en av landets äldsta partitidningar.
Idag är Medborgaren Moderata samlingspartiets partitidning.

Meny

Om Medborgaren

Mörbylånga kommun: ”Äpplet” ska bli Sveriges bästa äldreboende

Mörbylånga kommun: ”Äpplet” ska bli Sveriges bästa äldreboende

Ulf Kristersson och Jimmie Åkesson i Agenda på söndag

Ulf Kristersson och Jimmie Åkesson i Agenda på söndag

Tipsa oss!

Mörbylånga kommun: ”Äpplet” ska bli Sveriges bästa äldreboende

Mörbylånga kommun: ”Äpplet” ska bli Sveriges bästa äldreboende

Ulf Kristersson och Jimmie Åkesson i Agenda på söndag

Ulf Kristersson och Jimmie Åkesson i Agenda på söndag

Donera

Mörbylånga kommun: ”Äpplet” ska bli Sveriges bästa äldreboende

Mörbylånga kommun: ”Äpplet” ska bli Sveriges bästa äldreboende

Ulf Kristersson och Jimmie Åkesson i Agenda på söndag

Ulf Kristersson och Jimmie Åkesson i Agenda på söndag

Kontakt

Mörbylånga kommun: ”Äpplet” ska bli Sveriges bästa äldreboende

Mörbylånga kommun: ”Äpplet” ska bli Sveriges bästa äldreboende

Ulf Kristersson och Jimmie Åkesson i Agenda på söndag

Ulf Kristersson och Jimmie Åkesson i Agenda på söndag

Om cookies

Ulf Kristersson och Jimmie Åkesson i Agenda på söndag

Ulf Kristersson och Jimmie Åkesson i Agenda på söndag

Ulf Kristersson och Jimmie Åkesson i Agenda på söndag

Ulf Kristersson och Jimmie Åkesson i Agenda på söndag

Integritetsskydd

Ulf Kristersson och Jimmie Åkesson i Agenda på söndag

Ulf Kristersson och Jimmie Åkesson i Agenda på söndag

Ulf Kristersson och Jimmie Åkesson i Agenda på söndag

Ulf Kristersson och Jimmie Åkesson i Agenda på söndag

måndag den 18 juni

måndag den 18 juni

Publicerad 30 Okt 2017

Nu rivstartar Moderaternas höstkampanj

Den här veckan drar Moderaternas höstkampanj igång. Kampanjen tar avstamp i att Moderaterna vill skapa en hoppfull framtid för Sverige och kampanjen kommer att pågå från norr till söder med start 11 november.
– Den har ett positivt anslag med fokus på våra värderingar, våra idéer för framtiden, dagens problem och Moderaternas lösningar, säger Moderaternas kommunikationschef Hampus Knutsson.

Just nu finns kampanjsugna moderater runt om i hela landet. Och snart är det äntligen dags att ge sig ut och prata med väljare om att vi ser en hoppfull framtid för Sverige.

– Antalet medlemmar har ökat den senaste månaden och det är bra energi i laget med många som vill kampanja. Jag upplever att det finns en stor nyfikenhet på Moderaterna just nu och målet är att fler ska få upp ögonen för vår politik och att vi ska bli ännu fler medlemmar genom kampanjen. Varje medlem är viktig eftersom ju större lag vi blir desto fler är vi som kan jobba tillsammans i valrörelsen, säger Hampus Knutsson.

LÄS OCKSÅ: Så ska vi vinna debatten på nätet

Politik för en hoppfull framtid
För drygt en månad sedan valdes Ulf Kristersson till ny partiledare. Under oktober har antalet medlemmar i Moderaterna vuxit, närmare en fördubbling under perioden jämfört med motsvarande månad 2016.

Kampanjen är framtagen internt och riktar sig till breda väljargrupper som unga vuxna, barnfamiljer, tjänstemän, företagare och pensionärer. Den har fokus på områden som integration, företagande, jobb, trygghet, skola, sjukvård och politik för äldre. Samtal och dörrknackning är en bärande del av kampanjen som även kommer synas i digital annonsering och sociala medier. Dessutom ska Moderaterna lyssna på vad människor tycker är viktigt och samla in synpunkter.

– Valet av teman präglas av våra prioriteringar. Därför handlar en stor del av kampanjen om välfärdens kärna som måste fungera och vara stark – som vården, skolan, lag och ordning, säger Hampus Knutsson och fortsätter:
– Sverige ska präglas av företagsamhet, jämlikhet och social rörlighet där varje ny generation får en chans att forma sitt eget liv, inte bara följa i sina föräldrars fotspår. Samtidigt som man ska kunna lita på välfärdens kärna när man behöver den.